top of page
פוסטים אחרונים

יחסים בין נשים וגברים - הרמוניה או קונפליקט?


כפתורי הפעלה כמה מילים נכתבו ועוד ייכתבו על הרגש המופלא הזה שנקרא "אהבה".

זוגיות יכולה להוביל אותנו לרגש הנעלה ביותר של אהבה לבן או בת הזוג. ובקוטב השני אנו עלולים לחוש את הכאב העמוק ביותר עד שברון לב של ממש.

כמה תעתוע מביא אתו הרגש הזה.

ולמה בעצם זוגיות היא מערכת כל כך מורכבת?

זוגיות היא אחת ממערכות היחסים הרגשיות ביותר, היות והיא מכילה פוטנציאלים עוצמתיים אבל קוטביים. היות וזוגיות היא מערכת סגורה בה משחקים שני שחקנים ראשיים בלבד, הרי שהדינמיקה ההדדית ממוקדות מאוד. יש רק את/ה ואני. לא ניתן להפיל את האחריות לטיב המערכת, על אף אדם אחר.

התנסות במערכת יחסים זוגית חשובה לכל אחד ואחת מאיתנו כי באמצעותה אנו לא רק זוכים לאהבה אלא גם רואים ולומדים על עצמנו דרך האחד או האחת שנמצא מולנו. בגלל שאנו מגיעים לזוגיות עם ציפיות מאוד אישיות, הרי שבני ובנות הזוג שלנו מפעילים אצלנו את הכפתורים הרגישים והכמוסים ביותר שלנו.

אם ננסה לחשוב על מערכות שלנו או של מכרינו, נוכל להבחין שאצל רובנו ישנם מספר כפתורי הפעלה ראשיים משותפים, שגורמים לקשיים בזוגיות עד כדי מצב של פרידה.

כשלוחצים לנו על כפתורים בנושאי אהבה, אינטימית וערך העצמי ומתעוררים בנו ספקות, אז מתחילה בין בני הזוג, סוג של מלחמה סמויה או גלויה. כשהאינטראקציה הזוגית גורמת לנו לפקפק במי שאנחנו ובמידת האטרקטיביות שלנו, או כשאנו מרגישים חלשים, דחויים, אומללים ולא אהובים, אנו מתחילים את המלחמה הזוגית הגדולה. זוגיות טובה ואוהבת לעומת זאת, היא זוגיות בה שני הצדדים מרגישים נתרמים ומתפתחים והיא מעניקה לנו תחושת שייכות ומאפשרת לנו לאהוב את עצמנו.

מערכת יחסים זוגית יוצרת עבורנו השתקפות של עצמנו. בן או בת הזוג הם סוג של מראה באמצעותה אנו רואים את עצמנו, לעתים נעים לנו להתבונן בה אבל לעתים ההשתקפות מחלישה או פוגעת בנו. לא פעם מתעוררים קשיים בקשר הזה של "אחד על אחד", כי אנחנו נוטים להשליך באופן לא מודע, את הנושאים הבלתי פתורים שלנו עם עצמנו אל תוך המרחב הזוגי. למשל, כשאחד מבני הזוג מגיע עם דימוי עצמי נמוך הוא מצפה שבן/בת הזוג ירפאו את הנושא הכואב הזה בהתנהגות אוהבת ומעריכה. במילים אחרות - באופן לא מודע, אנו מצפים מבן או בת הזוג שלנו, לגרום לנו להרגיש טוב יותר, לאהוב ולהעריך את עצמנו.

הבעיה היא שזאת אמנם ציפייה אנושית אבל היא גם ציפייה אשלייתית ומסוכנת.

בני זוג הם בני זוג ולא אמורים להיות מטפלים רגשיים, בסופו של דבר אפילו בלי להבחין בכך, הם משקפים לנו רק את מה שאנו מאמינים או מרגישים בקשר לעצמנו. ככל שאדם מגיע שלם ומפויס עם עצמו אל תוך קשר זוגי, כך עולה הסבירות שהוא לא ירגיש צורך לבנות דימוי עצמי גבוה ואהבה עצמית באמצעות או על חשבון בן או בת הזוג.

כשבני זוג אינם מגיעים לקשר עם נזקקות רגשית, סביר שיש להם מספר קטן יותר של "כפתורי הפעלה" רגישים וזה מה שנותן למערכת הזוגית את הסיכוי שתהיה הדדית והרמונית.

ארכיון
חיפוש ע"פ תגיות
עיקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page