top of page
פוסטים אחרונים

כל אחד צריך מערכת יחסים טובה עם היקום


אני ממש ממש לא דתייה, אבל לפעמים יש לי מחשבות על אלוהים.. עמוק עמוק בלב, אם נודה בזה או לא, כולנו מנהלים לפעמים שיחות עם אלוהים. לפעמים אנחנו כועסים עליו שהוא לא מקשיב לנו או אינו עוזר מספיק. לפעמים אנחנו מרגישים רצון חזק להודות לו ולא לחינם הביטוי "תודה לאל" הוא כל כך נפוץ.

מערכת היחסים עם היקום אמנם מופשטת וערטילאית ויחד עם זאת משפיעה מאוד על יצירת מציאות חיינו.

בתוך המוח הקדום של האדם יש מעין תוכנה מובנית שניתן להתייחס אליה כ"מערכת היחסים שלי עם אלוהים". חלק מהאנשים מחליטים באופן עקרוני להתעלם מקיומו של כוח זה, למרות שהתעלמות מ"משהו" מעידה ש"המשהו הזה" קיים ואני בוחר להתעלם או לא להאמין בקיומו..

אבל, בלי להתפלסף הרבה, גם אם לא תמיד אנו מודעים למערכת זאת, כולנו מנהלים מערכת יחסים מורכבת ועדינה עם אלוהים, ולא משנה אם אנחנו קוראים לו "הבורא" או "היקום".

ישנם אנשים שכאמור, כועסים או מאוכזבים מאלוהים . לפעמים הם מרגישים שכוח זה, אפילו מתנכל להם, או, בוחן אותם כל הזמן. לעומתם, אחרים מבקשים ממנו עזרה או הכוונה ויש המבקשים ממנו בקשות אך אינם מאמינים שהוא באמת מקשיב להם. לעומתם, יש גם כאלו שמרגישים שמורים, מוגנים ומבורכים על ידי אלוהים.

אנשים מאמינים, אם כי לא בהכרח דתיים, ירשו לעצמם לפנות אל מקור הכוח הזה ולבקש בקשות, או להתפלל. הם גם ירשו לעצמם לצפות כי בקשותיהם תתגשמנה.

אגב, מחקרים על כוחה של התפילה והבקשה הוכיחו כי אלו הן אכן פניות בעלות כוח השפעה על המציאות. אפשר להסביר השפעה זאת הודות לכוחה של התודעה.

היות ומחקרים מדעיים מתחום פיזיקת הקוונטים מוכיחים כי התודעה האנושית משפיעה על האנרגיה ביקום, הרי שתחושות,אמונות חזקות ובוודאי תפילה מעומק הלב והנשמה, באמת משפיעות על המציאות. כאמור, מי שמאמין באופן שלם, כי קיימת שותפות בינו לבין היקום, ירגיש כי מותר וראוי לבקש ובעיקר כי זה רק הוגן לקבל או להיענות בחיוב, והמציאות כמו תמיד תסתנכרן עם ציפיותיו.

למה?

כי האמונות שלנו בקשר למערכת היחסים עם כוח על זה, משתקפות ומאמתות את עצמן

במציאות חיינו. **חומר למחשבה** מהי מערכת היחסים שלכם עם היקום או עם אותו כוח עליון? האם אתם רואים באיזה אופן משקפת המציאות שלכם את מערכת היחסים הזאת? חשוב לזכור, שכמו בכל מערכת יחסים בה חשוב לנו ליצור שינוי, אנו יכולים למצוא דרכים לשנות, להשפיע ולשפר מערכת יחסים זאת.

ארכיון
חיפוש ע"פ תגיות
עיקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page