top of page
פוסטים אחרונים

"השתקפויות מציאות" יכולות להיות מאתגרות או מעצימות

אמונות אשר צברנו, כמו גם דפוסים מחשבתיים ורגשיים אשר מפעילים אותנו, משתקפים באופן מוחשי בחיי היומיום שלנו.

כל אירוע או מצב בחיינו, משקפים באופן מתוחכם אך תבניתי את עולמנו הפנימי. השתקפויות מציאות אלו הן ביטוי למחשבות ותחושות אשר קיימות בתוכנו.

היות שחלק גדול מן "האני" שלנו שוכן בתת-מודע, לעתים נדמה שההשתקפות אשר משכנו אל חיינו נראית כלא שייכת לנו, או דווקא כהפוכה למי שאנחנו. איך קורה שאנחנו לא מזהים סיטואציות שונות בחיינו כהשתקפות של עולמנו הפנימי? למה קשה לנו לראות את הקשר או ההתאמה בין עולמנו הפנימי לבין נסיבות חיינו?

אחת הסיבות היא הפער בין המודע לתת מודע שלנו.

לדוגמה, אנחנו יכולים במודע לרצות מאוד להניע את עצמנו קדימה ולהתקדם בתחום הקריירה. אלא שעמוק בתת המודע שלנו קיימים פחדים מפני קידום ואולי גם אמונות שהקידום עלול לפגוע בנו או ביקרים לנו. הבעיה היא שהאמונות או המידע שמסתתרים בתת מודע שלנו כל כך עוצמתיים שזה משפיע על המציאות שלנו, עד שלפעמים, אנחנו בוראים עיכובים ומחסומים.

לעומת זאת, אתם בטח מכירים לא מעט אנשים שדווקא הצליחו מעבר לצפוי, שזכו במשהו באופן מפתיע (לא במשהו חומרי בהכרח). גם מבלי לפגוש אותם, אני מבינה שבמודע אבל גם בתת המודע שלהם הם הרגישו מאוד ראויים ופתוחים להתנסות ולקבלה.

לא פעם נוצרים בחיינו מצבים שאנו מתקשים למצוא להם הסבר הגיוני. בלתי מתקבל על דעתנו שאנו עצמנו יצרנו את המציאות הזו, שכן ברור לנו שאנחנו באמת ובתמים רוצים שחיינו ייראו אחרת!

עלינו להבין שרוב המצבים הרצויים והבלתי רצויים בחיינו הם תוצאה של בחירות מתוך התת-מודע, שהאותות שהוא משגר ליקום חזקים פי כמה וכמה מאלו שמשגר המודע.

רק הבנת מנגנון ההפעלה אשר קושר בין תודעה לבריאת מציאות יכול להוביל אותנו לברוא את המציאות הרצויה.

ארכיון
חיפוש ע"פ תגיות
עיקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page